Gepost op

Relatiemarketing Eclicks

Sinds ik mijn vorige bedrijf heb verkocht heb ik veel dingen geprobeerd. Kunst, schrijven, cartoons maken, kinderboekjes maken, kleding designs, websites maken, etc. Een flinke rollercoaster aan ondernemingen. Inmiddels ben ik wat tot rust gekomen en zie ik in dat juist de combinatie van creativiteit en ondernemen mij goed ligt. In Relatiemarketing ben ik terug bij mijn oude liefde: marketing. Een niche daarvan weliswaar, maar wel een waar oprecht mijn hart ligt. Ik beschouw mijn schrijven, cartoons, kunst, kledinglijn, etc. als fantastische uitlaatkleppen waar ik al mijn creativiteit kwijt kan. Maar je moet doen wat je het beste past, ik denk dat ik daar nu achter ben. Vandaar deze post. Ik zal niet stoppen met het schrijven aan Mack Dime, het zal alleen langer duren voordat de boeken uitkomen. Bedankt voor je geduld en je aandacht!

Lees hier verder (als je daar in geïnteresseerd bent 😉 ) over wat relatiemarketing is en waar we ons op concentreren.

April 2017 startten wij, Leon Katz en Hans Breuker, een samenwerking. Leon werkt sinds 2010 in de e-commerce, Hans werkte voor reclamebureaus en als (creatief) ondernemer in verschillende ondernemingen. Het klikte en onze samenwerking intensiveerde. Uit Leon’s (internet)netwerk krijgen we veel aanvragen voor relatiegeschenken. Onze meerwaarde bleek al snel dat we meedenken én de uitvoering op ons nemen wat leidde tot de filosofie van Eclicks; De relaties van bedrijven en organisaties verstevigen. Zorgen dat uw bedrijf top of mind blijft bij uw klanten en uw personeel gemotiveerd houdt. Relatiemarketing dus.

We concludeerde bij honderden klanten dat het relatiegeschenk vaak ‘gewoon een leuk idee’ is of past bij een evenement of jubileum. Dat een personeelslid het even ‘erbij’ doet of zelfs de eigenaar of directeur uren zit te bladeren in een relatiegeschenk catalogus. Of dat accountmanagers mogen strooien met pennen en ijskrabbers, dat kan wel wat beter. Wij zien oneindig veel mogelijkheden om relatiemarketing te professionaliseren en consequent uit te voeren voor bedrijven en zijn enthousiast over de hoeveelheid interesse die er nu al is.

Concreet

Uit onderzoek blijkt dat bedrijven die hun relaties waarderen met een stabiel aantal contactmomenten per jaar, top of mind blijven en meer klanten en personeel behouden. Wij regelen dat. Samen met u maken we een jaarplanning waar we, naast uw promotionele acties en sales activiteiten, zorgdragen voor de handling van alle contactmomenten. Klanten, ex-klanten, buren, gemeentes, aandeelhouders, brancheverenigingen, personeel, leveranciers, etc. Die communicatie hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn, bijvoorbeeld een bbq pakket voor een nieuwe klant, een door een kunstenaar een zeefdruk mooi vormgegeven prent voor alle managers, een bosje bloemen voor de relatie waarbij de offerte níet is doorgegaan met de tekst: ‘bedankt dat wij mochten deelnemen in het offerte traject’.

Maar ook ‘traditionele’ relatiegeschenken zoals een waterdicht tasje voor je mobieltje op het strand, budget vriendelijke gebaren waarbij je waardering uitspreekt voor je relaties. Want zeg nou zelf, wanneer heeft u voor het laatst een dergelijk spontaan gebaar ontvangen van een zakenrelatie? En hoe voelde dat?

Origineel, budgetvriendelijk relatiegeschenk.

Marketingmix

We hoeven niemand te overtuigen van het belang om aandacht te geven, iedereen weet het maar niemand heeft/ maakt er tijd voor. In die ruimte springen wij. Vol overgave wel te verstaan. Uw personeel krijgt met de dag van de arbeid, tijdens de langste dag van het jaar en desnoods wereld tandenpoetsdag een vriendelijk gebaar. Een gebaar dat zegt: we vinden het fijn dat je voor ons werkt, retentie dus. Houdt het ontevreden werknemers aan boord? Misschien niet. Maar draagt het bij? O, jazeker.

Waardering dus. Vooral geen sales. Vandaar de term relatiemarketing, geen relatiebeheer of relatiemanagement het is een onderdeel van de marketingmix náást de promotionele en sales acties. Op deze manier kun je werken op alle fronten die een bedrijf een succes maken, dienstverlening/ product, innovatie, relatiemarketing en sales.

Eclicks; relatiemarketing
Dat is de dienst die we verlenen. En uiteraard hebben we zelf ook strategie, dat vind ik het mooiste, the proof of the pudding is in the eating, onze relaties ervaren hoe het is om onderhevig te zijn aan een relatiemarketing strategie. Als wíj een succes worden, betekent het dat relatiemarketing werkt. Beter dan dat wordt het niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *